10.2.12

Lamp, lamper, lampst

de lamp 'as is'
Leuk he, onze nieuwe eettafellampen -er is vast een korter woord voor, maar dat wil me nu niet binnenvallen-.
Gewoon zelf bijelkaar gescharreld in de bouwmarkt.
Heel smaakvol minimalistisch enzo en, onder ons gezegd en gezwegen; ook nog e-nórm low budget, als we er niet een set van drie Roy Orbisonbrillen bij hadden hoeven kopen.
Tot de avond viel was ik heel tevreden over mijn eigen geknutsel, maar toen gingen we aan tafel en mochten de lampen voor het eerst aan.
Doe er een kapje om! riep Nona met samengeknepen ogen. Pak de zonnebrillen! Of mijn slaapmasker! (ja, die heeft ze echt. Van haar juf gekregen, en ja, dat riep bij mij dezelfde vragen op als bij u nu. Sindsdien weigert ze te gaan slapen zonder het ding. Dat is nog een apart log waard, maar dat doen we een andere keer.)

Het was niet uit te houden, het licht was veel te fel. Lamp weer uit, kaars aan. Je wilt tenslotte weten waar je je vork in steekt.
En nu?
Bouwmarkten hebben niet al te fraaie spaarlampen in zo'n zelfde globemodel te koop. Wel eco, maar het hele idee naar de filistijnen, natuurlijk.
In de bouwmarkten mogen geen kopspiegelglobelampen meer verkocht worden. Op internet vond ik globelampen in kopspiegel en spiegelrand variant in vele soorten en maten, maar die zijn alleen in grote aantallen te bestellen en dat gaat me dan ook weer te ver, voor 120 euro lampen via internet aanschaffen.
Waar gaat dit verhaal eigenlijk naartoe, wilt u vast ook dit keer weer van mij weten.
Nou, tips beste lezer, ik wil graag & sta open voor tips.
Weet u wat; ik zet alvast wat alternatieven op de foto en dan mag u mij helpen als u wilt, natuurlijk. Maarach, het is toch bijna weekend en met dat schaatsen hebben we het alweer gezien toch?

met een spotje
Komt ie:
kopspiegel peertje


k.k. koddig kapje
de kaars



7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, dat bolletje is wel het leukst. Kan je er niet een dimmer bij knutselen?
F.

Herma zei

Ja, dat viel mij vandaag ook in. Na al dit geknutsel moet een dimmer ook nog wel lukken...

ingeborg zei

Doorschijnende bol ipv doorzichtige? 'Flame'-uitvoering?
Als je ze zoekt, bij mijn stamkroegje hangen ze nog boven de bar. Jij weet wel waar.. ];)

Herma zei

Ah, dáár!
Haha: 'flame', ja zo heten ze, he. Is ook nog zeker een idee! Mischien zijn die er ook in lager 'wattage'. Sjongejonge, wat hebben we weer een profi speak!

Ingeborg zei

Profi is our middlename! (En nu we toch als professionals onder mekaar zijn, ik heb je Hoofdzaak al even gelinkt op Studio Rest, de winkel)
Mooie nieuwe kaartjes trouwens, you profi you!

Herma zei

Ow dank, wat góed van jou!! Wacht, let me do exactly that toe joe! En je moet weten dat ik broed op een nieuwe naam. Ik broed en ik broed en ik broed. Mijn eitje komt vanzelf uit.

Ingeborg zei

Thanx beeb!
En oef, en nieuwe naam, moeilijk maar joe ken det! Zekersteweten.