22.2.12

voorjaarsvakantie

Niet iedere schoolvakantie hoeft wat mij betreft volgestouwd zitten met uitstapjes, maar af en toe even de hort op is wel erg leuk. Vandaag bezochten we het Cobra museum in Amstelveen. Er was een tentoonstelling: 'Klee en Cobra. Het begint als kind.' Een paar werken trokken speciaal de aandacht.

Falbo II

Zoals dit schilderij van Asger Jorn dat een treffende weergave van Nona tijdens een woedeuitbarsting is. Nona heeft niet altijd haar emoties in de hand. Tja, da's een kind, denk je nu. Maar Nona heeft een league of her own wat woedeuitbarstingen betreft. Alle opgekropte frustratie komt er dan in een keer uit en berg je dan maar. Zelf zegt ze dat haar bloed begint te koken en dat ze zich dan voelt alsof ze een vulkaan is die uitbarst. En ik weet niet wat beangstigender is, een uitbarstende vulkaan of een uitbarstende Nona. We hadden haar Etna moeten noemen. Hoe dan ook, dit is een memorabel stuk en ik wou dat ik de drieenveertigduizend euro zelf had rondslingeren, want dat was het bedrag waarvoor het een jaar of twee geleden van de hand ging.




Ook in de toiletten van het museum vielen er nog bijzondere gezichten te ontdekken. Een heel vriendelijk snoetje hing er aan de wand. Ik kiekte het met de telefoon, en zo was het cirkeltje rond.
En voor degene die nou denkt: huh? jij kón toch helemaal geen fotoos maken met je foon? Klopt, ik heb dan ook een nieuwe! Helemaal blij ben ik ermee, want het is een aaifoon en die wilde ik zo graag, maar dit natuurlijk geheel terzijde. Nona is er ook helemaal bij mee, want de eerste app die ik erop zette was toca hair salon, volledig volgens de regels van inonsstraatjepassende dingen. Nu knipt, kleurt en föhnt zij zich drie slagen in de rondte.
En ik maar wachten tot onze falbo op bed ligt en ik mijn  foon eindelijk weer in mijn armen kan sluiten.



Ach, lollig is het wel.
Nóg een setje snuite(rs)n:











Geen opmerkingen: