12.9.09

9/11

"Is het echt alweer acht jaar geleden", dacht ik net. Ik kijk naar een documentaire over de aanslag op het World Trade Center in New York, vandaag dus precies acht jaar geleden. Ik moet denken aan het sms-je dat ik 's middags kreeg van een vriendin uit Groningen: "Het is oorlog in Amerika. Zet je televisie aan!". En dat ik eerst nog dacht dat ze waarschijnlijk een geintje met me uithaalde en er daarom niet teveel acht op sloeg. Later begonnen het nieuws en vooral de speculaties ook mijn cocon in hartje Utrecht binnen te dringen.
Vandaag zit ik weer voor de televisie en zie opnieuw eerst een, dan een tweede vliegtuig met een rotvaart de torens invliegen.
De onvoorstelbare beelden van de vallende lichamen van mensen die liever uit hun raam op de honderdzoveelste verdieping sprongen dan daar hun dood af te wachten.
En mijn hart zit weer net zo hoog in mijn keel als toen.

Geen opmerkingen: