14.12.10

second hand rose

I hartje kringloop toch wel zo very much, mensen!
Zo vond ik een geweldig, ongebruikt stuk gordijnstof met een hele fijne seventies-print die toevallig erg goed bij onze bank en vloer past. Ik besloot er zelf een mooi groot lounge-kussen van te naaien.



Het ding is een doorslaand succes, Nona ligt er dagelijks languit op. Heerlijk om films op te kijken, de babypop te verzorgen, met Japie te knuffelen en nog veel meer.

Ook vond ik nog een paar mooie vintage kerstballen.
Een heel doosje (vijf stuks) van die matte met wit motief. Ongeschonden! Nááhh...
En dan ook nog een paar hele lieve écht oude, je ziet er, bij wijze van spreken, het oude opa en omaatje gewoon nog mee scharrelen. In de berm langs onze straat lag een afgebroken tak, die ik thuis boven de tafel heb opgehangen. Daarin hangen nu mijn nieuwe ouwe ballen mooi en trots te pronken. Wie maalt er nog om een boom?

En dan waren er nog de stoelen. Een wachtkamer-ensemble waar ik al een hele tijd een oogje op had. Het oorspronkelijke tafeltje dat er eerst ook nog bij zat, was inmiddels al verkocht. Op de meest barre zaterdag van december heb ik de stoelen opgehaald. Dat was behalve leuk en spannend vanwege de sneeuwstorm op de terugrit, ook heel handig want de volgende dag zou de goede Sint huize Dekittiekat bezoeken en daar heb je een deugdelijk ameublement voor nodig, ja toch?
Eigenlijk hebben ze voor 'het mooi' nog wat werk nodig, maar heel dringend is dat nog niet.
Het kussen dat erin ligt is een ander verhaal, het geweldige stuk stof met de clown print komt uit de ... ehm, 'vintage-collectie' van mijn moeder. Wie wat bewaart heeft wat, is haar levensmotto en ja, daar zit dus soms heus wel wat in. Een kussentje is zo genaaid en het seizoen leent zich voor cocooning, dus daar ga je, Jan! (Wie? Ja. Jan ... Dat wordt zo gezegd ... Door mensen ... Ggghh .... Jémig, ik weet niet precies wie! Wat is dit; de zaanse verhoormethode?)
Zo. Nou genoeg gesnoefd.
Volgende keer weer meer over o.a. de kerstkaarten (iemand nog last-minute kerstkaarten nodig, trouwens?) en de schoolmusical-decors. Maar nu eerst slapen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Tjonge, wat bennu goed bezig!
Groetjes, F.

Ingeborg zei

Zeker goed bezig.
Ja! Last minute kerstkaarten! Heb je ook nieuwjaarswenskaarten? En zijn ze digitaal? Ik wil!

Herma zei

Dank beebs!

En Ing; is dat nou geen toeval? Ik parkeer ze net een minuut geleden op het blog!(niet geschikt om af te drukken)Ik krijg ze als kaart (hopelijk...) en heb uiteraard ook het digitale bestand.

Herma zei

Kijk eerst maar even of je hem leuk vindt...