19.1.11

Nee, veel beter!


Omdat Nona zo heerlijk vet de slappe lach kan hebben doe ik soms expres heel achterlijke dingen om dat geschater uit te lokken. Ik hoef er vaak niet veel voor te doen, ze lacht bijna overal om, net als ik.
Nou zaten we vanmiddag in de auto en Nona had een boze bui. De lol was ver te zoeken. Om haar donderwolk te laten verdwijnen deed ik op een zeker moment net alsof de auto ook boos was en ik geen controle meer over het ding had. Hortend en stotend bokten we door Nieuwegein. Het werkte fantastisch, we lagen allebei in een deuk. Tot de volwassene in mij weer de regie overnam. "No, ik moet echt weer even normaal gaan rijden, nu" zei ik tegen haar. "Straks rijdt er per ongeluk ergens een politie agent in de buurt en die houdt me dan meteen aan. Wat moet ik dan zeggen, dat de auto zijn eigen leven aan het leiden is?"  "Nee joh, ben je mal!" zei ze. "Dan zeg je toch gewoon dat je teveel gedrónken hebt!"

6 opmerkingen:

NOVY zei

Ha, jij hebt ook een autologje.
Wow: dat plaatje!

Herma zei

Ja. Ik heb maar niet mijn automerk genoemd. Stúkken minder koel dan de V.O.L.V.O. (maargoed, die out-koelt elke andere auto, natuurlijk)
Héél betrouwbaar. Dat dan wel.

Ingeborg zei

Heeheehee, geen kwaad woord over ons automerk hoor! (Of hebben jullie een nieuwe lease-ford, dan snap ik dat je dat liever stil houdt..)

Herma zei

Een lease ford... nee. Lease is sowieso verleden tijd. Jammer hoor. Maar hee. We hebben gelukkig de g.o.l.f nog! Mét trekhaak! Kan onze s.a.r.i.s s.p.e.e.d.y mooi achter! Fijn hoor, al die punten.

Ingeborg zei

s.a.r.i.s s.p.e.e.d.y. (Giechel)

Sullige aanhanger racet in snelle spoed parmantig en elegant door Yieuwegein?

Herma zei

Hahahaha! Hoe lang heb je daarop zitten broeden?
En over koel gesproken: die s.a.r.i.s s.p.e.e.d.y. is het! Rétekoel! Owyeah!