19.6.11

Japie

Japie poes is dood.
En eerlijk, ik ben echt van slag. Ik was nog zo'n aardappeltje toen hij bij mij kwam wonen. 
Hij trouwens ook. 
Negentien jaren zijn verstreken en hij was er altijd. Alles gezien, overal bij. 
Maar aan alles komt een eind en negentien jaren zijn lange jaren voor een poes. 
Gisteren hielden wij zijn uitvaartje, als enige van al onze poezen kreeg hij een plekje in onze tuin.  
En voor daarop een mooie oranje -Jaapkleurige- steen van Nona. 

Dág Jaap. Goede reis, jong.


12 opmerkingen:

sanneke zei

Hè bah, verdrietig. Aan de andere kant, ik hoop dat wij onze Pixie (nu 12 jaar) ook zo lang bij ons mogen houden.

Herma zei

Ja, ze kunnen best oud worden hoor. En dan zijn het langzamerhand gewoon familieleden.
Kopje voor Pixie.

NOVY zei

Ach. Japie. Gecondoleerd. 19 jaar. Das een tijdperk.0

Herma zei

Da's bizar, de oorspronkelijke titel van dit log was: Het einde van een tijdperk. Maar ik was bang voor te dramatisch enzo. Hoe dan ook, het is zo. Het eind van een tijdperk.
Stom genoeg mede omdat ik dit jaar (ook) veertig word. We sluiten iets af hier in huize de Kittiekat. (pinkt traantje weg)
Pfff. Nou geen drama maken, Herma.

Anoniem zei

Ach, wat sneu nou. Tjonge.... 19 jaar! Altijd in de buurt. Ja, dan laat je wel even wat traantjes lopen.
En nu geen poezen meer in huis, dat is stil....
F.

Herma zei

Ja, man! De tuin voelt vooral zo anders! En ik denk natuurlijk de hele tijd dat ik 'm zie, of hoor. Nah, zoals Nona al dapper zei: 'Ik denk dat je er even aan moet wennen en dan zal het daarna wel beter gaan'.

Unknown zei

Ach jee, 19 jaar! En ook nog 40 worden dit jaar. Het zit je niet mee....

Herma zei

Je zegt het!

Ingeborg zei

Het is de helft van je leven snotverjoppie, geen kittiekattepis dunkt mij! Daar mag je best een beetje dramatisch over doen. Kus.

Herma zei

Dank lief!

Anoniem zei

Da's verdrietig.
Die Japie, zie 'm nog zó in je kamer in Groningen zitten met Gerard toen ze net bij jou waren. Japie de paniekvogel en Gerard de 'grote broer'.
Mooie leeftijd, negentien. Maar ja, je wil ze graag nog wat langer bij je houden he.

Greet

Herma zei

Ja, het lijkt gek genoeg nog heel kort geleden...
Maarja. Da's nie zo, natuurlijk. Hmmm.