22.11.11

Daar gaat mijn tussen kunst en kitsch momentje

Ik werd een beetje naar op de maag, -ik beken het eerlijk- toen het nieuws mij ter ore kwam.
"25 houtsnedes van Escher aangetroffen in Kringloop" zo luidde het bericht. Maar dat was nog niet het ergste: de Kringloop in kwestie bleek mijn eigenste Kringloopwinkel. Die in Nieuwegein!
Snottevergeme, hoe heeft mij dit nou kunnen overkomen? Hoe kan ik die nou niet gevonden hebben! Ik hoor zo'n beetje bij de inventaris van de Kringloop! Jaren van mijn leven investeer ik in het naspeuren van Kringloopwinkels in de regio teneinde dat juweel tussen de tweedehands ladyshaves en infectueuze broodplankjes te vinden dat mij in staat zal stellen stil te gaan leven op het platteland met gevulde paardestallen en een indoorprivezwembad in het soutterain. En Dan Mis Ik Dit!
Toen ik het berichtje nog eens doornam, kalmeerde ik een beetje. De houtsnedes bleken te zijn ontdekt door een medewerker van de winkel. Die hadden dus de schappen geneens gehaald. Gelukkig maar, want ik begon al ernstig aan mezelf te twijfelen. Hoe dan ook, morgen maar weer eens langs. Bril mee. En ik denk dat ik maar eens een gesprekje ga aanknopen met die medewerksters.

(misselijkmakend) artikel hier



2 opmerkingen:

NOVY zei

Holy fok! Jemig: sinds wanneer werken er mensen met verstand van zaken bij de kringloop? Het zou verboden moeten worden!

Herma zei

Breek me de bek niet open!