26.2.10

Pictomania

Ik ben de laatste dagen bezig geweest met het zoeken naar:
Voor Nona, om haar te helpen haar eigen taken te leren plannen. Het lukt Nona namelijk niet om een taakje van begin tot eind zelfstandig te volbrengen. Niet dat we haar vragen om een drie-gangen-diner voor twintig gasten te organiseren, hoor. Of om een Griekse Island-hop vakantie voor te bereiden.
Het gaat om heel gewone dagelijkse dingen als: 
Ga naar de: 
Doe je:
uit.
 En trek je:                                                 
aan.
Dat lukt dus never nooit zonder dat ik er bovenop zit om een en ander in goede banen te leiden.

Of:     
 Leuk samen
 
en daarna het onvermijdelijke                         
Knappe kerel die het voor elkaar krijgt zonder tig keer herhalen.
Maar ook:
Stranden vaak omdat Nona halverwege al vergeten is, waar ze ook alweer mee bezig was.
Ik verwijt haar niks, want ze kan er echt niks aan doen en raakt er af en toe zelf ook heel gefrustreerd van.
Maar soms word ik er zo
  
van.
En bovendien heb ik zelf ook genoeg
Die dus ook blijven liggen. En het helpt ook niet dat ik ook niet bepaald een supergestructureerd type ben, waardoor ik mezelf ook nogal eens
 
Dus ik ben overstag. Ik ga het gewoon proberen met die pictogrammen.
Op een Belgische site kun je ze samen met een heel handig gratis programmaatje downloaden en meteen in categorieën indelen. Hartstikke prakties en je kunt het zo gek niet verzinnen of er is wel een pictogram van.
Zo had ik het idee dat ik deze:


heus nog wel eens ergens voor zou kunnen gebruiken.
En deze leek me ook onmisbaar:
En wat te denken van kleine conflictjes, bijvoorbeeld op school:
Toch fijn als je hem dan niet vergeten bent.
Of, in gevallen van ernstige verveling:
 
...scoubidou!
Of de Macarena:
Ja, ik zie het weer helemaal zitten met die picto's!

3 opmerkingen:

Ingeborg zei

Da's voor bij ons ook nog niet eens zo'n gek idee. Ik ben halverwege ook altijd vergeten...
Voor bij de briefjes die overal in het huis slingeren waar met dikke letters FOCUS op staat. Want ja, je kunt je gek focussen, maar als je niet weet waarop he. Dan weet jij het andere wel!
Maar die ene die je 'heus nog wel eens ergens voor zou kunnen gebruiken', zet die maar bij aanstaande zaterdag in de agenda. Doe er maar twee, eentje voor jou en eentje voor mij.
;-P

Herma zei

Hahahahaahaaa! Doe ik!
Zie je nou hoe snel íe al van pas komt!
Overigens kan je hem in de lijst vinden onder "onnozel doen"....
Hmmm.

Ingeborg zei

Onnozel doen, gek doen, doen alsof je neus bloedt. Ik kan wel wat redenen verzinnen voor die stemming.
Aanstaande zaterdag, dat is alweer vandaag. Zin in!