2.3.10

Over gewicht/macht

Woest met mijn heupen schuddend stond ik na de afwas -mijn roze huishoudhandschoenen had ik nog aan- voor Stefan, die mijn houterige verrichtingen met opgetrokken wenkbrauwen gadesloeg.
"Nou!", riep ik, "Dat vinden jullie (mannen) toch altijd heel hot en sexy als wij (vrouwen) ons zo bewegen?"
"Ik dacht er eigenlijk al aan de dokter te bellen", zei hij.
"Ach man, mijn body is gewoon te bootylicious voor you" zei ik, waarop hij reageerde met "uhuh", en daarna stonden we samen een poosje smakelijk te lachen.
In werkelijkheid zit er aan mijn body ongeveer een kilo of vijf too much booty, waar ik eigenlijk helemaal niet zo tevreden over ben. Maarja, zoals jullie hier al eerder hebben kunnen lezen, ben ik helaas geen sportieve vrouw. Lullige opmerkingen kan ik incasseren als de beste, maar zodra het begint te lijken op lichaamsbeweging ben ik genoodzaakt af te haken. De sportschool is een absolute no go area voor mij.
Van de winter heb ik echter, in een vlaag van noumoeterietsgebeurenitis, een paar inline skates gekocht.
Dat durfde ik toen best, want het sneeuwde zo belachelijk veel en vaak, dat ik al niet meer geloofde dat het ooit nog zou opknappen met het weer. En skaten kun je toch niet in de sneeuw: "Nou heb ik er toch alles aan gedaan, ik heb zelfs skates gekocht! Maarja, ik sta met de rug tegen de muur! Geen beginnen aan met die sneeuw en alles. Kóm, we nemen nog een beker warme chocolademelk. Slagroom erbij?"
Maar nu is het ineens heel mooi weer aan het worden. En de wegen zijn al weken brandschoon. De skates staan werkeloos in de gang en stralen een stil verwijt uit. Maar ik ga nog steeds niet skaten. Want dit weekend voorzag mijn vriendinnetje I. mij volstrekt onbedoeld van een nieuw smoesje. "Skaten?" Zei zij (en ik zag heus die blik van: "yeah right, jíj gaat skaten" wel). "Maar dat is toch heel gevaarlijk? Daar gebeuren heel veel ongelukken mee, hoor!"
Hmmm.
Ongelukken.
Dat moeten we natuurlijk niet hebben. Misschien kan ik beter eerst skateles nemen...
Googeldegoogel...
Ach, maar daar beginnen ze pas in mei mee. Da's nou pech hebben.
Tja.
Overmacht hè!


(Ing, je kent me langer dan vandaag...!)

3 opmerkingen:

Nicole zei

Een slimme aanpak! En in de herfst is het ook te gevaarlijk van alle gevallen, en glibberige herfstblaadjes. Dat heb ik van mijn niet-skeelerende buurvrouw gehoord.

Ingeborg zei

...
...

... sorry

Unknown zei

en in de zomer is vaak veel te heet. dat moet je ook niet willen