25.5.10

Een goed begin

De combinatie grote verbouwing en lange weekenden met feestdagen erin, zijn niet bevorderlijk voor de continuiteit der dingen.
Zo overkwam mij vanochtend voor de eerste maal sinds Nona op de basisschool zit, waar ik al sinds zij op de basisschool zit voor vrees; ik heb een vrije dag gemist. Ik stond dus heel onnozel te koekeloeren voor de dichte schooldeur vanochtend. Waarom in hemelsnaam hebben die kinderen de ganse tijd maar vrij? Gelukkig heb ik een heel flexibel baantje, dus de schade is alleszins te overzien, maar toch.
Ach, dan gaan we vandaag maar eens wat leuks doen met die onverwachte vrije dag. Iets doen wat zij heel leuk vindt, zoals de nieuwe keuken bestellen bij de Ikea. Of een nieuwe vloer uitzoeken. Misschien nog even wat bouwmarkten af, altijd leuk.
Het zal de kinderboerderij wel weer worden.
Vorige week was trouwens een beetje stressvolle verbouwingsweek. Dinsdagmiddag kwart voor vier werd mij meegedeeld dat de vloerverwarming stuk was en niet meer behouden kon worden. Of ik dan meteen even wilde verzinnen hoe we dat moesten oplossen. Woensdag troffen we nog verdere lekkage in het dak aan, wat uiteraard verholpen moest worden. Het mooie is wel weer dat we het ontdekt hebben voordat het alweer afgetimmerd was. En donderdag bleef ik met mijn fijne vestje achter een uitstekende spijker hangen. Alweer een nieuw wormgat, dus. De vestjes hebben een hoge omloopsnelheid hier, tegenwoordig.
 Deze week gaan we er weer met frisse moed tegenaan. De vloer wordt nog verder afgebikt, zodat er nieuwe vloerverwarming geplaatst kan worden. De vloer in de kamer wordt eruit gebroken. We hebben inmiddels weer stromend water beneden en de gas- en andere leidingen liggen inmiddels op hun plek.
We'll keep you posted.

1 opmerking:

Unknown zei

o ja die vrije dagen. Hier hebben ze tot en met woensdag vrij. Terwijl we maar 1 week meivakantie hadden en daarna weer een gebroken week. Snap jij het nog? Jammer dat je niet dichterbij woont, dan had het dametje hier kunnen spelen ipv bouwmarkt, ikea en andere fijne plekken.